6 Haziran 2016 Pazartesi

PENYE İPLİKTEN PEMBE OVAL ÖRGÜ KİLİM VE YAPILIŞI

    Örüyorum demiştim size. Bu aralar bol bol örüyorum. Bu sefer penye iplikten kilim ördüm. Penye iplikle örülen şeyler, ipin kalın olmasından dolayı hızlıca ilerliyor. Çabuk sonuca yaklaşmak inanılmaz zevkli. Deneyin hoşunuza gidecektir...



    Oval örgü konusunda biraz tereddütlerin vardı. Birkaç kere örüp sökmeden sonra oval örgünün mantığını anladım.


    Biraz uğraştırdı ama daha iyi anlayabilin diye kilim üzerine çizerek gösterdim. Kilimi örebilmek için öncelikle;

* Resimdeki zincir yazan kısım en orta bölüm. Yaklaşık 35 zincir çekmeniz gerekiyor.
* İkinci sırada zincirin üzerini ikili trabzan ile dolduruyoruz. 
* Üçüncü sıra için zincirin diğer kısmına dönmemiz gerekiyor. Bunun için zincirin son boşluğuna 8 ikili trabzan yapıyoruz ve ilk yaptığımız ikili trabzanların karşı tarafına yine ikili zincir yaparak devam  ediyoruz. 
* Etrafında döne döne resimdeki artırmaları yapıyoruz. Artırmalar yapıldıkça kiliminiz genişleyecektir.
* Her üst sıraya çıkmak için iki zincir çekmeniz yeterli.


    Kilim için iki kilo ip kullandım. 110*60 ebatlarında bir kilim çıktı. daha önce de yuvarlak olan kilimi burada paylaşmıştım. Onun ipinden kaynaklanan sorunlardan dolayı marullamıştı ama tarifi onun da var. Siz de tarifteki gibi örebilirsiniz.

   Bu arada Ramazan ayına girdik çok şükür. İnşallah bugün Ramazanı verimli geçirbilmek adına bir takvim hazırlayacağım kendime. Yapabilirsem bir hatim yapmayı ve meal okumalarımı bitirmeyi planlıyorum. Fikir amaçlı zamanım olursa burada da paylaşırım. Ramazanı evlerinizde hissedebilmeniz duası ile hayırlı günler diliyorum. 


 

“Sahur yemeğinde bereket vardır. Bir yudum su bile içecek olsanız sahura kalkmayı ihmal etmeyiniz. Çünkü sahura kalkana Allah rahmet eder, melekler de bağışlanmaları için dua ederler.” (Müsned, 3:44)

11 yorum:

  1. Canıım, öncelikle hayırlı Ramazanlar :) sonra bu güzel kilimi detaylı anlattığın için çook teşekkürler. Bakalım vakit bulabilirsem ben de örmeyi istiyorum :) sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı Ramazanlar Sahikacım. Rica ederim :) Çok zevkli denemelisin sen de ...

      Sil
  2. Anlatım çok iyi oldu ben de deneyeyim ramazanda diyorum :) elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarim anlasilir olmustur :) O zaman kolay gelsin diyorum şimdiden :)

      Sil
  3. çok güzel olmuş. iyi günlerde kullanın... dediğiniz gibi de kolay ilerleyebilen şeyleri örmek daha zevkli olur :) hayırlı ramazanlar ...

    YanıtlaSil
  4. kaç numara tığ kullandınız acaba tığınızı gösterebilir misiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba gec donus icin kusura bakmayin. Ben 8 numara tığ kullandim. 8-9-10 numaralarindan birini kullanabilirsiniz :)

      Sil
  5. Çok cici olmuş ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Elinize sağlık hazır gibi olmuş :)

    YanıtlaSil
  7. kaç numara tığ kullandınız

    YanıtlaSil

'Adsız'(anonim) olarak artık yorum yapabilirsiniz. Bu özellikle,beni takip edebilirsiniz. Yorumlarınız için teşekkürler ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...