3 Ağustos 2016 Çarşamba

SÜTÜN KAYNARKEN TAŞMAMASI İÇİN NELER YAPILIR?

süt kaynarken taşması nasıl önlenir?, süt nasıl taşmaz, süt taşı nerde satılır, süt kaynarken tahta kaşık yöntemi nasıl kullanılır, mutfakta püf noktaları nelerdir,

  Bir insan kaynattığı sütü hep mi taşırır? Evet bu konuda inanılmaz beceriksizim. Her zaman başında dikilip dururum, yanından ayrılır ayrılmaz da sütü taşırırım.  Her süt pişirmeden sonra ocak temizliğinden bıkınca sütü nasıl taşırmam diye bi araştırma yaptım. Ben biraz tembelimdir, bu yüzden en kolay yöntemi araştırdım ve buldum. Tahta kaşık imdadıma yetişti. Ocak temizleme derdinden de böylece kurtulmuş oldum.


  Bir tane tahta kaşığı sütü kaynattığım tencerenin üzerine resimdeki gibi koydum ve sütün altını orta ateşte açtım ve bu şekilde kaynattım. Kaynayıp kabarsa da süt taşmadı. Çok fazla kaynarsa taşma ihtimali var ve sütün besin değerlerini kaybetmemesi için de çok fazla kaynatmamalısınız.

  Diğer bulduğum yöntem de cam veya porselen çay tabağını ters çevirip(tabanı yukarıda kalacak) sütün içine yerleştirmek. Bu yöntemi denemedim ama bu kaşığa göre daha etkiliymiş. 

 Ve bir de süt taşı satılıyormuş, sütün içine koyduğumuzda sütün taşmasına engel oluyormuş.

         Siz de bu konuda muzdarip misiniz? Hangi yöntemleri kullanıyorsunuz? 


 

(Kadının cihadı, kocası ile iyi geçinmektir.) 

[Taberani] 

1 yorum:

  1. Metal bir şey koyuyorum. Mesela kepçe falan. Taşıyor ama canı isterse:(

    YanıtlaSil

'Adsız'(anonim) olarak artık yorum yapabilirsiniz. Bu özellikle,beni takip edebilirsiniz. Yorumlarınız için teşekkürler ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...